דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הלוואות לכל מטרה 

מאת    [ 09/08/2012 ]

מילים במאמר: 371   [ נצפה 2251 פעמים ]

למה מיועדת הלוואה?

הלוואה מיועדת למצבים שבהם אדם זקוק לסכום כסף גדול באופן מידי, אך הסכום הזה אינו נמצא ברשותו. לדוגמא, כאשר אדם מעוניין לרכוש דבר גדול כמו רכב או דירה, כשהוא צריך להחזיר חוב וכדומה. הלוואה מאפשרת לאדם לקבל באופן מיידי את כל הסכום לצורך שבשבילו הוא זקוק לסכום, ולהחזיר אוו ללווה בתשלומים קטנים שהוא יכול לעמוד בהם, לאורך זמן.

מי יכול לתת הלוואה?

גופים רבים מעניקים את האפשרות של קבלת הלוואה. הגוף הגדול ביותר שנותן הלוואות הוא הבנק. כל הבנקים נותנים אפשרות של הלוואה, הן ללקוחות שלהם והן ללקוחות של בנקים אחרים. ההלוואות בבנקים מחולקות בדרך כלל על פי המטרה שלהן, כמו משכנתא – הלוואה לרכישת דירה, הלוואה לקניית רכב, הלוואה למימון לימודים וכדומה. ניתן לקבל בבנקים גם הלוואה לכל מטרה . ההחזרים לבנק הם בפרישת תשלומים שנקבעת על פי סוג ההלוואה, גודלה ויכולותיו הכספיות של הלווה. גם גופים אחרים מאפשרים מתן הלוואות בתנאים שונים מעט מאלו של הבנק. גופים כאלה הם למשל חברות אשראי, חברות ביטוח וכדומה, וכן קרנות פיננסיות העוסקות במתן הלוואות, וגם ארגונים קטנים כמו גמ"חים וכדומה.

תנאים של קבלה והחזר הלוואה

ערבים

כאשר גוף כלשהו נותן הלוואה, הוא זקוק לביטחון כלשהו שיוודא שהלווה אכן ישיב את כספי ההלוואה. ברוב המקרים הביטחון הזה מגיע בדמותם של הלווים. בעיקר בבנקים, אך גם בגופים אחרים, הלווה נדרש להחתים שני ערבים בעלי הכנסה על ההלוואה, במטרה לערוב ללווה שאכן ישיב את הכסף. במקרה שבו הלווה לא שילם את חובו, יכול הבנק או הגוף שסיפק את ה הלוואה לפנות לערבים על מנת לתבוע מהם את פירעון החוב. במקרים מסוימים אין צורך בערבים מפני שמשהו אחר משמש לביטחון. במשכנתא, למשל, הדירה הנרכשת עצמה משמשת כביטחון לבנק. גם משכורת בועה, המצביעה על יציבות כלכלית, יכולה לשמש כביטחון במקרים מסוימים.

ריבית

רוב המוסדות אשר מעניקים הלוואות גובים ריבית מסוימת על ההלוואה. כאשר לוקחים הלוואה, יש לבדוק את האפשרויות השונות על מנת לראות איזה גוף מציע את הריבית הנמוכה ביותר. בבנקים ניתן לעיתים לחלק את החזר הלוואה בין מספר מסלולים על מנת להגיע לריבית משתלמת יותר. הגוף היחיד שאינו גובה ריבית עבור הלוואה הוא גמ"ח. גמ"חים מעניקים הלוואות כחסד לשמו, בדרך כלל בסכומים שאינם גבוהים מאד, ואינם גובים ריבית כלל, על מנת להקל על הלווים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב